Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Developmental Losses in Young Children from Preprimary Program Closures during the COVID-19 Pandemic
Indexado
WoS WOS:001284205700002
Scopus SCOPUS_ID:85204946426
DOI 10.1086/731588
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The learning and developmental losses from preprimary program closures due to COVID-19 may be unprecedented. These disruptions early in life can be long-lasting. Although there is evidence about the effects of school closures on older children, there is scarce evidence on such losses for children in their early years. This article is among the first to quantify the actual impact of pandemic-related closures on early child development, in this case, for a sample of young children in Chile, where school and childcare closures lasted for about a year. We use a unique data set collected face-to-face in December 2020, which includes child development indicators for general development, language development, socioemotional development, and executive function. We find adverse impacts on children in 2020 compared to children interviewed in 2017 in most development areas. In particular, 9 months after the start of the pandemic, we find a loss in language development of 0.25 SD.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Abufhele, Alejandra Mujer Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
Millennium Nucleus Migrat - Chile
Millennium Nucleus Intergenerat Mobil - Chile
CENTRO DE ESTUDIOS PARA EL CONFLICTO Y LA COHESIÓN SOCIAL - Chile
Universidad Adolfo Ibáñez’s School of Government - Chile
2 BRAVO-URRUTIA, DAVID VERNY Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Lopez-Boo, Florencia - IDB - Estados Unidos
Inst Labor Studies IZA - Alemania
University of Oxford - Reino Unido
4 Soto-Ramirez, Pamela - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID FONDECYT INICIACION
ANID - MILENIO

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We gratefully acknowledge funding from Anid Fondecyt Iniciacion, Grant 11220434; Anid - Milenio - NCS2022_051; and Anid - Milenio NCS2021_072.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.