Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Smile stimuli induce better performance in tests performed by children and adolescents practicing jiu-jitsu Impacto de la estimulación emocional en el rendimiento de niños y adolescentes practicantes de jiu-jitsu
Indexado
WoS WOS:001319759200001
Scopus SCOPUS_ID:85205590541
DOI 10.47197/RETOS.V59.105903
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Aims: This study compared the performance of children and adolescents practicing jiu-jitsu when stimulated or not stimulated to smile before specific and non-specific physical tests. Methods: 268 children and adolescents (male=168) were measured in 5 tests (30" by 3' interval) of which 3 were specific (4-Leg Exercise, Gyaku-tsuki test and O-soto-otoshi nage-komi test) and 2 nonspecific (Side jumps and Burpees). These tests were carried out under two conditions: a) without prior stimuli; b) after joy stimuli. Results: There was an isolated effect of the pre-test intervention for non-specific tests, with better performance after joy stimuli (Side jumps: 35.8 +/- 13.3 vs. 30.1 +/- 11.1; Burpees: 16.1 +/- 5 .3 vs. 13.8 +/- 4.8 repetitions; p <= 0.001 for both comparisons). There were also isolated effects of the pre-test intervention for the specific O-soto-otoshi nage-komi test and 4-Leg Exercise, where happiness stimuli resulted in better performance (O-soto-otoshi nage-komi test: 15.2 +/- 3.5 vs. 12.5 +/- 3.7 repetitions; 4-Leg Exercise: 3.5 +/- 1.2 vs. 2.8 +/- 1.2 repetitions p <= 0.001 for both comparisons). For the Gyaku-tsuki test, there was an interaction effect between intervention and age (p=0.02), where older children performed better. Conclusion: Stimulating emotions of happiness brings better performance in children and adolescents practicing jiu-jitsu regardless of gender and age, except for the Gyaku-tsuki test where older people tend to better.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fernandez, Maria Merino Mujer Univ Francisco de Vitoria - España
Universidad Francisco de Vitoria - España
2 Diaz-de-Durana, Alfonso Lopez Hombre Univ Politecn Madrid - España
Universidad Politécnica de Madrid - España
3 Barreto, Lindsei Brabec Mota - Fed Univ Grande Dourados - Brasil
Universidade Federal da Grande Dourados - Brasil
4 Perez, Diego Ignacio Valenzuela - Universidad Santo Tomás - Chile
5 Brito, Ciro Jose Hombre Univ Fed Juiz de Fora - Brasil
Universidade Federal de Juiz de Fora - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.