Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



YouTube Channel of the Speech Therapy career aimed at the deveopment of pedagogical content
Indexado
WoS WOS:001271665400001
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The article presented is focused on demonstratingthe implementationof a channel on the YouTube platform, with pedagogical audiovisual content through capsules and educational material, to support students taking the subject of Childhood and Youth Language Intervention in their degree. of Speech Therapy at the University of Antofagasta, year 2022. Objective: Design significant teaching resources, based on the competency-based learning model, through the creation of a Channel on the virtual platform YouTube with pedagogical content, to promote different forms of visual representation of the content in the classroom, associated with the children and adolescent'sarea of the Speech Therapy career. Methodology: The approach is qualitative with a methodological design of action research, evidencing the cycle of diagnosing, designing and implementing actions and then evaluating to improve the process. Results: The creation of the first virtual YouTube channel of the Speech Therapy degree was evident, with six audiovisual capsules and eleven complementary bibliographic infographics. Conclusions: The acquisition of knowledge in an interactive way was favored using graphic organizers and animations

Revista



Revista ISSN
Atenas 1682-2749

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fuentes, Karim Vasquez - Universidad de Antofagasta - Chile
2 Sadradin, Damarys Roy - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Caldera, Victoria Pena - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
4 Yorda, Carolina Chacana - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.