Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Emotional valence promotes free recall of foreign language words after video exposure
Indexado
WoS WOS:001281183600001
Scopus SCOPUS_ID:85200046697
DOI 10.1111/IJAL.12592
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The effect of emotional valence in word retrieval is well-established in native languages, but findings in a foreign language remain inconsistent. This study investigated the impact of emotional valence on free word recall in English as a foreign language after video exposure. Participants were upper-intermediate English speakers with Spanish as their mother tongue who watched eight emotionally valenced and four neutral videos, followed by an immediate free recall task and a delayed recall task after 2 weeks. Generalized linear mixed models showed that word valence influenced recall, with neutral words being less easily recalled than negative words, and a decline in recall between sessions. These findings support the Motivated Attention Account, which suggests that motivationally significant stimuli capture more attention than neutral stimuli, regardless of their polarity. Furthermore, the results align with previous evidence in native language research and some studies in foreign language contexts. This study highlights the robust effect of emotional valence on word recall at different time intervals, using authentic input with upper-intermediate English speakers who have Spanish as their mother tongue and who learned English later in life.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Arriagada-Modinger, Francia Mujer Universidad Católica del Maule - Chile
2 Ferreira, Roberto A. - Universidad de Talca - Chile
Núcleo Milenio para la Ciencia del Aprendizaje - Chile
Millennium Nucleus for the Science of Learning (MiNSoL) - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Universidad Católica del Maule
Millennium Science Initiative
Millennium Science Initiative Program
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID), Chile. Fondecyt Regular

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID), Chile. Fondecyt Regular, Grant Number: 1200268; Millennium Science Initiative Program, Grant Number: NCS2022_026
Support for this work was provided by Millennium Science Initiative through grant ANID \u2010 MILENIO \u2010 NCS2022_026 and by Fondecyt Regular 1200268 \u2010 ANID, Chile awarded to Roberto A. Ferreira. Francia Arriagada\u2010M\u00F6dinger was supported by Beca Doctoral de la Universidad Cat\u00F3lica del Maule.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.