Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Online environments, social networks and pornography: the role of teachers and managers in the provision of sex and sexuality education in Chilean schools
Indexado
WoS WOS:001283227700001
Scopus SCOPUS_ID:85200269806
DOI 10.1080/14681811.2024.2384041
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Over the last decade, various provisions have been enshrined in law to encourage the implementation of Information and Communication Technology (ICT) and Comprehensive sexuality Education in Chilean schools. However, it is unknown whether appropriate steps have been taken to advance the right to sex and sexuality education, incorporating the use of ICTs as part of existing plans. The objective of this study was to identify the role that schools and schooling might play in relation to online environments, social networks and pornography as they affect children and adolescents' sex and sexuality education in Chile. The research took the form of a qualitative study in which 30 education professionals were interviewed to identify needs, challenges and opportunities for incorporating the use of social networks and pornography in sex and sexuality education plans. We found that teachers and school managers rarely intervene in students' sexualised digital media consumption. While being aware of and concerned about the effects it might have, they broadly delegate responsibility to families. There is a need to create educational communities with a greater knowledge of how to spearhead innovative and participatory internal policies and practices to ensure students' access to good quality sex and sexuality education in online environments.

Revista



Revista ISSN
Sex Education 1468-1811

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Public, Environmental & Occupational Health
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Inostroza, Roxana Nicol Poblete - Univ Girona - España
Universitat de Girona - España
1 Poblete Inostroza, Roxana Nicol - Universitat de Girona - España
2 Adiego, Jose Antonio Langarita - Univ Girona - España
Universitat de Girona - España
2 Langarita Adiego, José Antonio - Universitat de Girona - España
3 Labrin, Soledad Martinez - Universidad del Bío Bío - Chile
3 Martínez-Labrin, Soledad Mujer Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.