Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Psychometric Properties of the School Support Scale (SSS) for a Sample of Chilean Adolescents
Indexado
WoS WOS:001303524600001
Scopus SCOPUS_ID:85203076004
DOI 10.1177/07342829241279483
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study assesses the psychometric properties of the School Support Scale (SSS), part of the CHKS's Resilience Youth Development Module (RYDM; Furlong et al., 2009), among 231 sixth- and seventh-grade students in urban public schools in Chile. Results indicated satisfactory psychometric properties, replicating a unifactorial structure observed in prior research (Hanson & Kim, 2007), where items related to caring relationships and high expectations loaded onto a single factor, school support. Significant correlations were found with measures of life satisfaction and school-related affect. These findings underscore the scale's utility in evaluating student perceptions of school support and highlight avenues for future research to enhance its applicability across diverse educational contexts.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Chuecas, María Josefina Mujer Universidad del Desarrollo - Chile
2 Benavente, Mariavictoria - Universidad San Sebastián - Chile
3 Galdames, Alejandra - Universidad San Sebastián - Chile
4 Alfaro, Jaime - Universidad del Desarrollo - Chile
5 Ditzel, Ana Loreto - Universidad del Desarrollo - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
ANID (Chilean National Agency for Research andDevelopment) Fondef IDEA

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) disclosed receipt of the followingfinancial support for the research, authorship, and/orpublication of this article: This work was funded by ANID (Chilean National Agency for Research andDevelopment) Fondef IDEA I+D ID22I10078.
The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This work was funded by ANID (Chilean National Agency for Research and Development) Fondef IDEA I+D ID22I10078.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.