Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Gifted education in Chile: analyses from a learning-resource perspective
Indexado
WoS WOS:001306326800001
Scopus SCOPUS_ID:85203283750
DOI 10.1080/2331186X.2024.2397217
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study aims to delve into the specific components of the Actiotope Model, which emphasizes the role of learning resources in education. It seeks to explore how these components are presented in the Chilean context of gifted education, while examining the current state of gifted education in the country. The methodology was a qualitative document analysis that included an active search for existing documents on gifted education and document analysis in the field of giftedness in Chile. The country owes a debt to the education of these students and urgently requires a broad vision of inclusion that truly addresses diversity and a legislation that makes them visible and establishes a framework to regulate their educational care. The findings of the study will contribute to a better understanding of the challenges and opportunities in gifted education in Chile and provide insights into how learning resources can be effectively utilized in this context.

Revista



Revista ISSN
Cogent Education 2331-186X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gomez-Arizaga, Maria P. Mujer Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 CONEJEROS-SOLAR, MARIA LEONOR Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Cornejo-Araya, Claudia Mujer Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
FONDECYT
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Programa de Investigacion Asociativa Project SCIA ANID

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The authors acknowledge the following projects: Programa de Investigacion Asociativa Project SCIA ANID CIE160009; FONDECYT Project N degrees 1220509 and FONDECYT Project N degrees 1231294.
The authors acknowledge the following projects: Programa de Investigaci\u00F3n Asociativa Project SCIA ANID CIE160009; FONDECYT Project N\u00B01220509 and FONDECYT Project N\u00B01231294.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.