Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Optimizing Didactic Sequences with Artificial Intelligence: Integrating Bloom's Taxonomy and Emotion in the Selection of Educational Technologies
Indexado
WoS WOS:001284730300048
Scopus SCOPUS_ID:85197193502
DOI 10.1007/978-3-031-61140-7_48
Año 2024
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper presents an innovative evolution of the 'Adaptive Competence System for Technologies Integration in Education' (SACITED) tool. SACITED stands for the spanish name: Sistema Adaptativo de Competencias para la Integracion de Tecnologias en Educacion. SACITED now incorporates the OpenAI GPT API for the generation of didactic sequences. The tool was originally focused on mathematics but has since expanded to multiple disciplines, including Education, Engineering, and Science. This integration enables the generation of learning sequences in a more efficient and adaptive manner, significantly improving the quality and relevance of education across a broad spectrum of content. The article explains how SACITED facilitates the assessment and training of ICT (Information Communication Technologies) competencies in teachers from different disciplines, using the TPACK model and Bloom's Digital Taxonomy. The incorporation of a GPT model presents a new opportunity for unparalleled customization and adaptability in generating educational content. Initial findings indicate significant potential for enhancing ICT integration in both the classroom and teacher training, emphasizing the importance of personalized and adaptive tools in modern education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Salcedo, Pedro Hombre Universidad de Concepción - Chile
2 PINACHO-DAVIDSON, PEDRO PABLO Hombre Universidad de Concepción - Chile
3 Pinninghoff J, M. Angelica - Universidad de Concepción - Chile
4 Contreras, Ricardo A. - Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
4 Contreras A., Ricardo - Universidad Adolfo Ibáñez - Chile
5 Fuentes-Riffo, Karina - Universidad de Concepción - Chile
6 Friz Carrillo, Miguel - Universidad del Bío Bío - Chile
6 Carrillo, Miguel Friz - Universidad del Bío Bío - Chile
7 Vicente, JMF -
8 Calvo, MV -
9 Adeli, H -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Project Fondecyt
Agencia Nacional de Investigación e Innovación
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
National Agency for Research and Innovation (ANID)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study has been partially supported by Project Fondecyt 1201572, and Project Fondecyt 1231788, National Agency for Research and Innovation (ANID).
This study has been partially supported by Project Fondecyt1201572, and Project Fondecyt1231788, National Agency for Research and Innovation (ANID).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.