Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Agile Assessment of Information Consumer Experience: A Case Analysis
Indexado
WoS WOS:001283961700018
Scopus SCOPUS_ID:85196283135
DOI 10.1007/978-3-031-61305-0_18
Año 2024
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the context of a private organization, this study focuses on the implementation of an agile methodology for assessing Information Consumer Experience (ICX). The objective of this research is to diagnose and apply a simplified version of the methodology within the organizational setting. The proposed agile methodology offers a rapid approach to evaluate ICX in smaller organizations or departments within the organization, intending to enhance it through the generation of recommendations based on information consumer perceptions. This approach centers on Customer Experience (CX). The methodology is divided into three sequential stages: Characterization, Experimentation, and Analysis. In the Characterization stage, information consumers, providers, and the products, systems, or services delivering information are identified. The Experimentation stage focuses on data collection, employing various information collection instruments, as well as both qualitative and quantitative approaches to gather insights into consumer expectations and perceptions. The third stage, Analysis, involves the processing and analysis of the collected data, using both quantitative and qualitative methods to integrate the findings. This study introduces an innovative methodology for evaluating and enhancing the Information Consumer Experience in any organization that manages data and information. The results obtained in this research provide guidance for improving ICX within the organization under study and serve as a resource for future research in the fields of information management and customer experience.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Godoy, María Paz Mujer Universidad de Valparaíso - Chile
2 Rusu, Cristian E. Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Azocar, Isidora - Universidad de Valparaíso - Chile
4 Yaser, Noor - Universidad de Valparaíso - Chile
5 Coman, A -
6 Vasilache, S -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.