Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Level of knowledge and application of physical literacy among Physical Education teachers in Central-Southern Chile Nivel de conocimiento y aplicación de la alfabetización física entre profesores de Educación Física del Centro-Sur de Chile
Indexado
WoS WOS:001316500500001
Scopus SCOPUS_ID:85200139982
DOI 10.47197/RETOS.V59.103661
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The concept of Physical Literacy (PL) is relatively new and aims to encourage lifelong physical activity. A study assessed the knowledge and application of PL among Physical Education (PE) teachers in the South-Central area of Chile. Twenty teachers participated, completing a validated 17-question survey. The study used descriptive methodology to evaluate the teachers' understanding of the PL concept. Additionally, thematic analysis (Braun and Clarke, 2006) was used to identify how this concept was applied in the classroom. The majority of the surveyed teachers work in urban areas, have less than five years of professional experience, and teach four or fewer courses per week. The results revealed that 90% of the teachers were unaware of the PL concept and often confused it with traditional Physical Education. They had difficulty identifying PL within the school curriculum, both in terms of development and assessment. In conclusion, the study found that the understanding of the PL concept among these teachers is limited, with a predominant focus on motor skills, while overlooking other essential aspects for comprehensive training in Physical Education.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CASTILLO- RETAMAL, MARCELO Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
2 Orostegui-Carvallo, Miguel - Universidad Católica del Maule - Chile
3 Penailillo-Espinoza, Yisela - Universidad Católica del Maule - Chile
4 Rojas-Rivas, Sebastian - Universidad Católica del Maule - Chile
5 Vega-Rojas, Catalina - Universidad Católica del Maule - Chile
6 Orellana-Rojas, Estefany - Universidad Católica del Maule - Chile
7 Soto-Medel, Karina - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.