Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Psychological Profile of English Pedagogy Students: Attributional Styles, Academic Self- Concept and Self-Esteem
Indexado
WoS WOS:001296676800023
DOI 10.7770/CUHSO-V34N1-ART641
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article examines the relationship between attributional styles, academic self-concept and self-esteem in university students of English Pedagogy. Their profiles in these variables were identified by using a quantitative descriptive-correlational approach and a sample of 125 students. In order to fulfill the objective of the study, descriptive and comparative analyses were performed through Student's t-test and ANOVA. Also, Pearson correlations were used to identify the link between the dimensions of the instruments with respect to the sociodemographic variables. The results showed that students tend to attribute their failures to lack of effort, lack of ability and moderate academic self-efficacy. Females evidenced greater attribution of failure due to lack of ability and family conflicts. Correlations were found between several dimensions, highlighting the negative relationship between internal causes and lack of effort. These findings provide relevant information for future educational interventions in similar samples.

Revista



Revista ISSN
Cultura Hombre Sociedad 0716-1557

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Anthropology
Social Issues
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sagredo, Angelica Vera - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
2 Pinochet, Hector Vega - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Special thanks to the Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo (ANID) for the funding of Proyecto FONDECYT de Iniciacion No 11230202.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.