Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Impact of university academic performance on financial returns to education in Chile
Indexado
WoS WOS:001296446300001
Scopus SCOPUS_ID:85196268543
DOI 10.1016/J.IJER.2024.102407
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article examines the relationship between graduates' academic performance and the financial returns of their university education in Chile. By Analyzing data from 784 students who graduated from 10 selected Chilean universities between 2010 and 2016, this study utilizes linear and quantile regression to estimate returns. The results indicate that returns range from 4.9% to 15.0%, depending on the specifications and estimation methods employed. While linear regression suggests no significant association between academic performance and returns, quantile regression reveals a positive impact for lower and medium salary ranges, reducing the income gap with higher earners. The results of this study can be helpful in achieving a better understanding of the factors that influence returns to education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Colther, Cristian Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
2 ESPINOZA-DIAZ, OSCAR GERMAN Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
3 Sandoval, Luis Hombre Universidad Tecnológica Metropolitana - Chile
4 McGinn, Noel Hombre Harvard Grad Sch Educ - Estados Unidos
Harvard Graduate School of Education - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was supported by the Agencia Nacional de Investigaci\u00F3n y Desarrollo (ANID) through the Fondecyt Project N\u00BA1230080 and the Fondecyt project N\u00BA1220635. The authors are solely responsible for the contents of this study.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.