Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Willingness to mitigate climate change: the role of knowledge, trust, and engagement
Indexado
WoS WOS:001283821300001
Scopus SCOPUS_ID:85200270735
DOI 10.1080/13504622.2024.2386630
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The recent IPCC report (IPCC, 2023) highlighted the need to increase the perception of risk and prompt climate action through education. The question is what contribution science and environmental education can make-if any-to this challenge. Psychological research has suggested that knowledge (topical and epistemological) and beliefs about self-efficacy are relevant starting points, but the evidence is scarce and inconsistent. We conducted a transversal correlational study to test the direct and indirect effects of system knowledge of climate change, personal engagement with science, and trust in climate science on the willingness to mitigate the effects of climate change. The participants were 386 students attending high schools in Chile. The results reveal that there is no direct effect of climate change system knowledge on the willingness to act. We did find indirect effects of system knowledge on the willingness to act, mediated by personal engagement with science and trust in climate science knowledge. The results also demonstrate a direct effect of personal engagement with science, and an indirect effect mediated by trust in science. The implications for science education are discussed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Environmental Studies
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 LARRAIN-SUTIL, ANTONIA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
2 FREIRE-DE LA JARA, PAULINA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Cofre, Hernan Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Andaur, Ana - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Tolppanen, Sakari - Univ Eastern Finland - Finlandia
Itä-Suomen yliopisto - Finlandia
6 Kang, Jingoo - Univ Eastern Finland - Finlandia
Itä-Suomen yliopisto - Finlandia
7 Grez, Joaquin Hombre Universidad Alberto Hurtado - Chile
8 Gomez, Marisol Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
9 VERGARA-DIAZ, CLAUDIA ANDREA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
10 ROJAS-FABRIS, MARIA TERESA Mujer Universidad Alberto Hurtado - Chile
11 Arenas, Andoni - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico - FONDECYT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico - FoNDECYT, grant number 1210264.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.