Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Proposal to Initial Teacher Training for multilingual classrooms in Chilean schools
Indexado
WoS WOS:001283467400010
DOI
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study sought to explore the knowledge and ideologies about multilingualism and the degree of access and inclusion of immigrants in Chilean public schools based on information provided by teachers in training and in service of the Chilean educational system. To answer these questions, a survey was conducted among 103 teachers, the results of which were reported in two previous papers by Toledo et al. (2022a) and Toledo et al. (2022b), which we gather in this article, providing a complete overview of the findings. Among the findings we report a positive perception of multilingualism by both groups of teachers and the absence of guidelines and training for teachers to face interculturality and multilingual classrooms in the current Chilean educational system.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vega, Gloria Macarena Toledo - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Cerda-Onate, Karina - Universidad de Talca - Chile
3 Lizasoain, Andrea - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.