Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teachers' and students' perceptions of the didactic sequences used in a mathematics subject
Indexado
WoS WOS:001267009700005
DOI
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the mathematics course of the initial cycle, which includes content from the school curriculum, there were low academic results, poor motivation and high dropout rates. Twelve didactic sequences were incorporated that include problems in context and are worked collaboratively. The objective of this research was to evaluate the perception of students and teachers of this teaching -learning strategy. A mixed study was carried out, with interviews and surveys to evaluate the perception. Some results show that over 75% of the students and teachers considered the contexts attractive, 73% of the students indicated that this methodology allows a better understanding of the contents, over 90% of the teachers considered that it favored the achievement of the learning results of their students, 81% of the students and 100% of the teachers expressed that the evaluations were in accordance with the methodology used in classes. In conclusion, there was a positive perception regarding the use of didactic sequences, which turned out to be a learning resource accepted by students and teachers.

Revista



Revista ISSN
Atenas 1682-2749

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cruz, Cecilia Herrera - Univ Amer UDLA - Chile
2 Martinez, Monica Panes - Univ Amer UDLA - Chile
3 Pastrian, Celeste Reyes - Univ Amer UDLA - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.