Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Re-Centering Students and Teachers: Voices from Literacy Clinics
Indexado
WoS WOS:001251330400001
Scopus SCOPUS_ID:85196558174
DOI 10.1002/TRTR.2350
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



A survey completed by 22 literacy clinic directors indicated that clinics share beliefs and instructional practices. Literacy clinics provide a context in which children are taught to read and write by clinicians who are training to be literacy teachers. As best practices in reading instruction are debated, effective clinical assessment and instructional practices have endured. Using a student-centered approach, literacy clinics help students become engaged, confident, and capable readers. Research results identified four themes: multiple literacy components, affective factors, a cyclical assessment and instruction process, and clinician and student agency. The article connects these themes and gives examples of the application of the themes for classroom instruction and assessment practices.

Revista



Revista ISSN
Reading Teacher 0034-0561

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
Pharmacology
Pharmacology (Medical)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Johnson, Tracy - Univ Indianapolis - Estados Unidos
University of Indianapolis - Estados Unidos
2 Cavendish, Leslie M. - High Point Univ - Estados Unidos
High Point University - Estados Unidos
3 Waller, Rachael - Montana State Univ - Estados Unidos
Montana State University - Billings - Estados Unidos
4 Hoch, Mary - Natl Louis Univ - Estados Unidos
National Louis University - Estados Unidos
5 Huggins, Shelly - Towson Univ - Estados Unidos
Towson University - Estados Unidos
6 Gallagher, Tiffany - Brock Univ - Canadá
Brock University - Canadá
7 Orellana Garcia, Pelusa - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
8 Vokatis, Barbara - State Univ New York Oneonta - Estados Unidos
SUNY Oneonta - Estados Unidos
9 Flores, Brian - Salisbury Univ - Estados Unidos
Salisbury University - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
University of Indianapolis' internal review board

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We acknowledge Debra Gurvitz, Ed.D. for her contributions to this project. This research was determined to be "Not Human Subjects Research" by University of Indianapolis' internal review board.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.