Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



‘He’s actually very kind’: bullying figurations and the call of capital
Indexado
WoS WOS:001273053200001
Scopus SCOPUS_ID:85199090994
DOI 10.1080/01425692.2024.2381098
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this paper, we draw on the concepts of figurations, capital, and hegemonic masculinity to analyse a bullying relation involving two fifth-grade boys at a Swedish comprehensive school. The findings are based on ethnographic fieldwork, which included participant observations and group interviews with eight teachers and fourteen students (seven girls and seven boys) from the same class. Our findings demonstrate the complexity of the relation between the boys and suggest that rather than constituting a straight-forward bullying situation involving a problematically aggressive 'bully' targeting a less powerful 'victim', it is part of a more complex figuration involving interdependent social relations that are tenuously balanced in terms of power dynamics and where the boys position themselves and are positioned in relation to the long-term symbolic norms of status dominant within their specific school field.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Sociology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Horton, Paul - Linkoping Univ - Suecia
Linköpings universitet - Suecia
2 Webb, Andrew Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Forsberg, Camilla - Linkoping Univ - Suecia
Linköpings universitet - Suecia
4 Thornberg, Robert - Linkoping Univ - Suecia
Linköpings universitet - Suecia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Swedish Research Council
VINNOVA
Swedish Research Council (Vetenskapsradet) for the project Bullying Arenas: A social-ecological investigation of school bullying

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The research was funded by the Swedish Research Council (Vetenskapsradet) for the project Bullying Arenas: A social-ecological investigation of school bullying (2017-03604).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.