Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



An arc-based approach for stochastic dynamic traffic assignment
Indexado
WoS WOS:001276041100001
Scopus SCOPUS_ID:85199901825
DOI 10.1080/21680566.2024.2380914
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In dynamic traffic assignment (DTA) models, it seems relevant to consider the uncertainty inherent to motorist route choices. Particularly, choices on realistic transport networks are mostly made using motorists' perceived costs of all routes from their origins to their destinations. We present an approach to address stochastic DTA based on nested cost operators, where motorists choose according to the perceived costs of the remaining trip, namely, from current position to destination. We integrate the Markovian traffic equilibrium by Baillon and Cominetti with the DTA formulation by Addison and Heydecker obtaining an arc-based stochastic DTA model, which we denote in short as ABSDTA. The resulting approach accommodates overlapping routes, respecting costs' correlation as well as the first-in-first-out rule. We present a solution method for discrete time periods, computational results on an illustrative network, including sensitivity analyses of the parameters, and comparisons with a previous suitable stochastic DTA model from the literature.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Transportation
Transportation Science & Technology
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Guala, Ricardo de la Paz - Universidad de Chile - Chile
2 CORTES-CARRILLO, CRISTIAN EDUARDO Hombre Universidad de Chile - Chile
Inst Sistemas Complejos Deingn ISCI - Chile
Instituto Sistemas Complejos de Ingeniería - Chile
3 Heydecker, Benjamin - UCL - Reino Unido
University College London - Reino Unido
4 REY-SOSA, PABLO ANDRES Hombre Universidad Tecnológica Metropolitana - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Tecnológica Metropolitana
Complex Engineering Systems Institute
Vicerrectoria de Investigacion y Desarrollo (VID) Universidad de Chile
project ANID/FONDECYT/REGULAR
VRIP
VRIP, Universidad Tecnologica Metropolitana
Project ANID-PFCHA/Doctorado Nacional/2016

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by projects ANID-PFCHA/Doctorado Nacional/2016-# 21161373, ANID/FONDECYT/REGULAR 1241888, Vicerrectoria de Investigacion y Desarrollo (VID) Universidad de Chile, Project code ENL16/23, the Complex Engineering Systems Institute ANID PIA AFB230002 and Research Regular Project code LPR19-11, VRIP, Universidad Tecnologica Metropolitana.
This work was supported by projects ANID-PFCHA/Doctorado Nacional/2016-# 21161373, ANID/FONDECYT/REGULAR 1241888, Vicerrector\u00EDa de Investigaci\u00F3n y Desarrollo (VID) Universidad de Chile, Project code ENL16/23, the Complex Engineering Systems Institute ANID PIA AFB230002 and Research Regular Project code LPR19-11, VRIP, Universidad Tecnol\u00F3gica Metropolitana.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.