Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Mentoring from mentors and mentees. A systematic literature review
Indexado
WoS WOS:001302695400006
DOI 10.30827/PROFESORADO.V28I2.29664
Año 2024
Tipo revisión

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Mentoring programmes are one of the most often used policies to support beginning teachers, considering the high rates of attrition during their first few years of service. This systematic literature review explores the complexity of mentoring by analysing and contrasting the perspectives of mentors and mentees on this process in schools in different parts of the world. We use a thematic approach to examine 47 empirical papers published between 2008 and 2024. The results reveal themes that are highlighted by mentors and mentees: (a) expected characteristics of mentor and mentee, (b) knowledge and practices, (c) the need for support from school leaders and the community and (d) professional development in mentoring. Although mentoring has common purposes, there are differences that allow the conception of this process to be expanded to a situated practice in schools, that requires the support of school leaders and peers to enable advances in the sustained professional development of mentors and mentees.This paper seeks to use an international comparative perspective to contribute to the construction of a dynamic and multifaceted framework that can provide useful information for diverse mentoring programmes developed internationally and for future research in the area.

Revista



Revista ISSN
Profesorado 1138-414X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Salas, Macarena - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Medina, Lorena - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Lopez, Dany - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.