Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



'You don't go in their place': historical empathy in education
Indexado
SciELO S0717-88322024000100203
DOI 10.29393/RH31-3YDLP10003
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



ABSTRACT Writing about historical empathy and its place in education in the 1980s, Denis Shemilt pointed out that ‘the theory of “empathetic reconstruction” excites the devotion of some and the censure of others.1 This article discusses the debates that the concept’s introduction in the English educational system caused and the key objections against its implementation in history teaching. These objections, which in some cases are voiced even today, have to do with the concept’s complex meaning, the idea that understanding people in the past is impossible, and pessimistic views about students’ ability to make sense of past behaviour. In order to counter these objections this article discusses the idea of empathy in the philosophy of mind and the philosophy of history and suggests a definition of the concept in ways that distinguish between problematic and helpful notions related to the concept. It also discusses available research findings about students’ ideas of the concept.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
History
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Human Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Perikleous, Lukas - UCL - Reino Unido

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.