Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Limitations and possibilities of the Physical Education and Health class in the social development of students with special educational needs Limitaciones y posibilidades de la clase de Educación Física y Salud en el desarrollo social de estudiantes con necesidades educativas especiales
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85188503786
DOI 10.47197/RETOS.V53.101617
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of this research was to know the contribution of the Physical Education and Health (PEH) class to the social development of students with Special Educational Needs (SEN). The sample consisted of seven Physical Education (PE) teachers from a region of south-central Chile assigned to educational establishments of different administrative dependencies. The research is qualitative, interpretative and phenomenological. The data analysis was through a three-level categorized systematization matrix, supported by the investigation of literature related to the objective of the study. For the treatment of the data, we opted for a content analysis using an inductive logic of categorization. The results show that the teachers agree that the PE class contributes to the social development of the students and that the current curricular orientations are disconnected with the reality of the students with these characteristics. It is concluded that tools should be sought that allow the participation and development of the skills of all students based on a curricular proposal aimed at the effective inclusion of students with SEN.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CASTILLO-RETAMAL, FRANKLIN Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
2 Albornoz-Pavez, Catalina - Universidad Católica del Maule - Chile
3 González-Arellano, Diego - Universidad Católica del Maule - Chile
4 Flores-Cáceres, Camila - Universidad Católica del Maule - Chile
5 Becerra-Castro, Katalina - Universidad Católica del Maule - Chile
6 Flores-Ferro, Elizabeth - Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
7 Cordero-Tapia, Fernanda - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.