Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Resilience in non-Traditional University Students A resiliência em estudantes universitários não tradicionais La resiliencia en estudiantes universitarios no tradicionales
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85190276307
DOI 10.17227/RCE.NUM91-16430
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Several working adults attempt to improve their living conditions by studying for a university degree; they face challenges such as reconciling work, family, university, in a new context of uncertainty, for which they will require high resilience. The objective of this research article is to identify some variables that impact the resilience of working adults studying at the university. Therefore, four scales have been used: cd-risc 10, bnsg-s, mspss, swls to measure resilience, satisfaction of basic psychological needs, perceived social support, and life satisfaction, respectively, those that were answered by 114 adults during the months of August to September 2020. Moreover, the design was non-experimental, cross-sectional, correlational-causal type and various predictive, moderation, and mediation analyzes were performed among the variables. The results show that the main predictor of resilience is the satisfaction of the need for competence, alongside life satisfaction and the need for relationships, the need for autonomy mediate this predictive relationship. A hypothetical model is proposed, and the results are discussed in relation to the theory of self-determination as an explanatory framework of the source of intrinsic motivation and the construction of resilience of the adult student who works and studies.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Castro-Méndez, Nelson Patricio - Universidad Arturo Prat - Chile
2 Suárez-Cretton, Ximena Alejandra - Universidad Arturo Prat - Chile
Universidad del País Vasco - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.