Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Science Education for Sustainable Development
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85191743116
DOI 10.1007/978-3-031-52830-9_3
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The chapter presents a perspective on the need for articulation of science education with environmental education in the context of the Anthropocene. The great diversity existing in Latin American approaches does not allow consolidation of a single socioenvironmental identity. Although committed to environmental sustainability, alternative demands from plurality and search for epistemic justice make it possible to identify different variants that range from dominant approaches of education for sustainable development to the extreme of critical environmental education committed to the construction of a didactical of science and the environment. This desirable articulation allows us to assume the challenge of the “socio-political turn of science education” linked to socio-cultural and territorial change by participating in the resolution of conflicts and urgent problems and socio-environmental issues linked not only to the ethics and moral development of students but also to social change associated with alternative economic models.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Freire dos Santos, Laísa Maria - Universidade Federal do Rio de Janeiro - Brasil
2 Kong López, Felipe - Universidad Diego Portales - Chile
3 Mora Penagos, William Manuel - Universidad Distrital Francisco José de Caldas - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fundação Carlos Chagas Filho de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio de Janeiro
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
PRINT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We thank the Latin American Network for Research in Didactics of Sciences REDLAD for the space for discussion and assessment of research in Science Didactics conducted in Latin America. This work was conducted in the field of international collaboration with support from the CAPES/PRINT program (process: 88881.312004/2018-01). Work was carried out with the support of FAPERJ (Programa Jovem Cientista do Nosso Estado processo - SEI-260003/006898/2021).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.