Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Future primary teachers and pedagogical interactions with boys and girls
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85192964975
DOI 10.29333/EJMSTE/14468
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study analyzes the interactions based on student gender that are promoted by future primary school teachers, with three distinct profiles in the subjects of natural sciences and math. The three teacher profiles combine socioemotional variables related to the teaching of these two subjects and variables related to gender bias. 17 class videos of both mathematics and natural sciences in the context of pre-service teacher preparation were analyzed regarding the interactions that took place. A prevalence of interactions directed towards boys was found. Regarding the type of profile, it was found that pre-service teachers with masculine traits promoted more interactions with gender equity. The implications for primary teacher preparation and for the creation of school environments in which girls are encouraged to engage in mathematics and natural sciences are discussed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ciudad S, Marianela Mujer Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 Martin, Annjeanette - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
3 Montoya, Maria F. Mujer Universidad de Los Andes, Chile - Chile
4 Concha, Sofía - Universidad de Los Andes, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.