Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Higher education and artificial intelligence: challenges for the 21st century Educación superior e inteligencia artificial: desafíos para la universidad del siglo XXI
Indexado
WoS WOS:001247493300007
Scopus SCOPUS_ID:85194245817
DOI 10.51698/ALOMA.2024.42.1.79-90
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Artificial intelligence (AI) in higher education (HE) has great potential to transform the way teaching and learning takes place in these institutions. AI can improve teaching efficiency and provide a personalised learning experience for each student. It also raises challenges and concerns, such as the possibility of algorithmic bias and teacher substitution. AI is changing the role of the teacher in HE, they can focus more on tutoring and individualised support for their students, and less on repetitive teaching and assessment tasks. Regarding developments in the use of AI in HE, there has been an increase in the incorporation of AI in HE institutions in recent years, including chatbots, virtual assistants, intelligent tutorials and data analytics to improve the efficiency of teaching and learning. It is concluded that AI has the potential to improve HE, but it is important to address its challenges and concerns, and to ensure that it is used ethically and effectively to help students reach their full potential.

Revista



Revista ISSN
1138-3194

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 González Campos, José A. - Universidad Católica del Maule - Chile
1 Campos, Jose A. Gonzalez - Universidad Católica del Maule - Chile
2 López Núñez, Julio C. - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Nunez, Julio C. Lopez - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Araya Pérez, Catherine E. - Servicio Local de Educación Pública Valparaíso-Juan Fernández - Chile
3 Perez, Catherine E. Araya - Serv Local Educ Publ Valparaiso Juan Fernandez - Chile
Servicio Local de Educación Pública Valparaíso-Juan Fernández - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.