Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Challenges of evaluating learning in coach-accompanied practice: The case of bilingual intercultural education in Chile Défis de l’évaluation de l’apprentissage dans la pratique accompagnateur-accompagné: cas de l’éducation interculturelle bilingue au Chili Desafios da avaliação da aprendizagem na prática acompanhante-acompanhado: o caso da educação intercultural bilíngue no Chile (português) Desafíos de la evaluación del aprendizaje en la práctica del acompañador-acompañado: el caso de educación intercultural bilingüe en Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85195122762
DOI 10.24140/ISSN.1645-7250.RLE62.02
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The Bilingual Intercultural Education (EIB) program in Chile is delivered by an educational dyad consisting of a head teacher and a traditional educator (Sage). This research highlights the challenges of informal education in the coach-accompanied practice of this dyad. Following an exploration based on social cognitive theory, this article explores the conceptual and methodological issues of training arising from the interrelationships between these educational agents. The articulation of aspects of the learning environment, practices, and procedures as well as the roles and functions of educational agents led to the conceptualization of a questionnaire tool (QEIB) capable of helping to assess the state of training. emerging from this context of a supportive relationship. This tool can help to define and characterize the conceptions (accompanist and acconpanied), the dimensions (forms of relations, cooperation, and leadership) and the contexts (professional, interpersonal, didactic, and socio-cultural) of this training. In perspective, it is proposed to consider this tool (QEIB) as a model for assessing learning in informal education taking place in the IBE curriculum.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Arias, Katerin - Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Previl, Carlo Hombre Universite du Quebec en Abitibi-Temiscamingue - Canadá

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Cette recherche a b\u00E9n\u00E9fici\u00E9 d\u2019un financement du Programme de Bourses d\u2019excellence pour \u00E9tudiants \u00E9trangers (PBEEE) du Gouvernement du Qu\u00E9bec, Canada. Nos remerciements s\u2019dressent \u00E9galement au Projet FONDECYT REGULIER N\u00B01240540, financ\u00E9 par la Agencia Nacional de Investigaci\u00F3n y Desarrollo du Chili (ANID).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.