Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Towards Student-Centered Teacher Education: A Comparative Analysis of Two Regimes of Study
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85195269691
DOI 10.61707/F0NX2W34
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of this study was to compare the perception of the teaching-learning climate in university students of two modalities in a pedagogy program. From a quantitative, comparative, descriptive, inferential and prospective approach, it considered a random sample of 194 students, distributed according to the study regime. The Enabling Learning Teaching Climate Scale (ECAFEU) was used. In both regimes, the dominant dimension is autonomous learning, and the descended dimension is environmental conditions. High scores were observed in both tests of the ECAFEU Index; However, the data provide considerable differences regarding the centrality of the teaching and learning process.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Díaz, Jorge Eduardo Valdivia - Universidad de Las Américas, Chile - Chile
2 Campos, José González Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
3 Alegría, Jocelyn Zavala - Universidad de Santiago de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad de Las Américas Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was funded with competitive funds established by the Vice-Rectory for Research at Universidad de Las Am\u00E9ricas.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.