Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Leadership Practices in Kindergartens: A Debate between Capabilities, Importance and Urgency
Indexado
WoS WOS:001165028400002
DOI 10.17583/IJELM.11181
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Leadership has been identified as one of the most important variables for the success of any educational organization. Previous investigations have focused on the school world, paying less attention to the direction of educational units of preschool education. Considering the recent interest at the international level and in Chile, to develop kindergarten directors as leaders, it is essential to know how the directors understand and implement their role. Inspired by the work of Aubrey et al. (2013) and developed in the context of public gardens managed by the National Board of Kindergartens in Chile, this study seeks to explore the conceptions and practices present in the managerial role. A questionnaire was applied to 86 directors of gardens, inviting them to organize a series of 18 key practices according to three independent dimensions: importance, frequency and capacity. The results show an emphasis on those related to the protection of community rights, a greater capacity to take care of the team and a greater frequency of practices related to establishing direction, evidencing tensions in what is identified as a priority, what they implement and the capacities they perceive to lead. Implications for research, development and policy are discussed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Zett, Isabel Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Vergara, Fabian Campos - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Galdames, Sergio - Universidad de Santiago de Chile - Chile
4 Perez, Maria Jose Opazo - Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.