Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Competence development during the Practicum of Physical Education students' university training
Indexado
WoS WOS:001182848100003
DOI 10.24215/23142561E234
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Initial teacher training by competences represents a training approach that Chilean universities have established in order to structure the curricular framework of their degrees. This approach presents a non-disciplinary design and it is therefore more oriented towards professional performance. The present study aims to identify the perceived level of development of three specific competences (corporeality competence, planning and use of technology) during the Practicum of the initial university training of the physical education course, by school tutors, university tutors and students, in a Chilean university in 2020. In a case study and through the administration of a questionnaire, the results show sensitive levels of development in the three competences analyzed, although they are developed differently according to the typology of the Practicum. This study confirms that the Practicum is decisive for the development of competences according to its participants.

Revista



Revista ISSN
Educacion Fisica Y Ciencia 1514-0105

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vera-Assaolca, Tiago - Universidad de Los Lagos - Chile
2 Ceacero, Diego Castro - UNIV AUTONOMA BARCELONA - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.