Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Professional learning communities as a place for 'catharsis' and learning during the COVID-19 pandemic
Indexado
WoS WOS:001189733000001
Scopus SCOPUS_ID:85188356384
DOI 10.1080/2331186X.2023.2264578
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study seeks to examine how the design and implementation of a professional learning community promotes teacher educators' professional learning during the recent health crisis. The article reports the experience of six Chilean English language teacher educators that participated in the first iteration of a larger design-based research project. Data were collected through a focus group and individual semi-structured interviews and analysed using thematic analysis, which offered the possibility of showing the participants' varied perspectives and insights towards the community. The community became a space to seek and provide advice, emotional support and improve collegial relationships during uncertain times. It also offered a low-risk space to unveil teaching practices, reflect upon them and learn with and from colleagues. This article's main contribution is a detailed description of the design and implementation of a learning community and its characteristics while highlighting the relevance of teachers' selves for their professional growth.

Revista



Revista ISSN
Cogent Education 2331-186X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sepulveda-Escobar, Paulina Mujer Universidad Autónoma de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
National Research and Development Agency
ANID (Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo/National Research and Development Agency)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by ANID (Agencia Nacional de Investigacion y Desarrollo/National Research and Development Agency) Doctoral Programme N. 72190352.
This work was supported by ANID (Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo/National Research and Development Agency) Doctoral Programme N. 72190352.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.