Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Leading teaching professional development: perspectives of a group of chilean principals LIDERAR EL DESARROLLO PROFESIONAL DOCENTE: PERSPECTIVAS DE UN GRUPO DE DIRECTIVOS CHILENOS
Indexado
WoS WOS:001189881500007
Scopus SCOPUS_ID:85195019973
DOI 10.30827/PROFESORADO.V28I1.29778
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



School leadership is recognized as one of the main keys to increasing student learning. Pedagogical leadership proposes that school leaders act, preferably in the management of the curricular plan of educational centers and in the promotion of teaching capabilities, through the implementation of systematic practices. The qualitative, exploratory and descriptive study seeks to know the interpretations of directors of secondary schools in the Metropolitan Region of Santiago de Chile, about their role in teacher professional development. Their comprehensive and interpretive frameworks are explored in relation to leading the professional development of teachers by exercising the role of trainer of trainers. Interviews and discussion groups were carried out in which directors participated. The results were analyzed using inductive categories defined from the objectives of the study. The participants almost unanimously agreed with the study's approaches and expressed the need for greater preparation and support to perform the aforementioned role.

Revista



Revista ISSN
Profesorado 1138-414X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez, Pablo Heraldo Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.