Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||||
| DOI | 10.4067/S0718-52862018000100113 | ||||||
| Año | 2018 | ||||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
The national statistical institutes face permanently the need to reform and update the statistical criteria and instruments for labor market analysis, as well as to adapt international recommendations for measurement. These processes pose important challenges regarding the comparability of information, necessary to analyze the labor market dynamics. This study presents a consistent methodological approach for the splicing of labor market aggregates based on microeconomic information from household surveys. We analyze the case of the national unemployment rate for Ecuador; assess the potential alternatives for simulation and define a consistent selection criterion for the prognosis and splicing of the series.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Gabriel Castillo, Jose | Hombre |
Escuela Super Politecn Litoral - Ecuador
|
| 1 | Castillo, José Gabriel | Hombre |
Escuela Superior Politécnica del Litoral - Ecuador
Escuela Superior Politecnica del Litoral Ecuador - Ecuador |
| 2 | Maria Salas, Carla | Mujer | |
| 2 | Salas, Carla María | Mujer |
Independiente - Ecuador
|
| Fuente |
|---|
| ENEMDU |
| INEC |
| David O. McKay School of Education, Brigham Young University |
| Instituto Nacional de Estadísticas y Censos |
| Encuesta Nacional de Empleo y Desempleo |
| Banco Central del Ecuador |
| Agradecimiento |
|---|
| en donde εt corresponde a los errores ruido blanco del modelo. La Tabla 6 resume los resultados de este análisis para las tres series de la tasa nacional de desempleo: observada (calculada por el INEC), y las dos series empalmadas a base del pronóstico hacia atrás y hacia adelante, según la metodología descrita en este estudio. |