Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Self-efficacy and attitude towards the use of web 2.0 tools for online language learning: gender diferences
Indexado
WoS WOS:001203438600001
Scopus SCOPUS_ID:85194043069
DOI 10.1590/1983-3652.2024.49106
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Web 2.0 technologies offer different resources to learn English in a virtual environment. This study aims to analyze differences concerning self -efficacy beliefs perceived in both linguistic skills and the attitude towards the use of Web 2.0 tools when learning English online with respect to the gender variable. A non -experimental, ex post facto study was conducted following a descriptive -inferential and cross-sectional nature. The sample corresponded to 861 undergraduate students in a public university in Colombia. Findings demonstrated that, under the Flipped Classroom in Synchronous Settings Model (FCISSM) for English Language Learning, men have higher self -efficacy levels than women. Moreover, men use Web 2.0 resources to a larger extent to develop their linguistic skills. Gender differences are linked to intrinsic, extrinsic, and instrumental motivation to the way in which women have assumed the FCISSM and are also connected to a possible sense of 'selfcomplacency' regarding how men assessed their self -efficacy in a foreign language learning (L2). In this sample size, gender is a differential aspect in language learning through the FCISSM, regarding self -efficacy beliefs and the use of Web 2.0. Some pedagogical implications were provided in accordance with the results of the study.

Revista



Revista ISSN
1983-3652

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gomez Paniagua, Juan Fernando Hombre Inst Univ - Colombia
Tecnológico de Antioquia, Institución Universitaria - Colombia
2 Restrepo, Jorge Emiro Hombre Inst Universitaria - Colombia
Tecnológico de Antioquia, Institución Universitaria - Colombia
3 DIAZ-LARENAS, CLAUDIO HERALDO Hombre Universidad de Concepción - Chile
4 Martinez, Julio Antonio Alvarez - UNIV ANTIOQUIA - Colombia
Universidad de Antioquia - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.