Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ESCARP. A Technological and Game-Based: Approach to Music Education
Indexado
WoS WOS:001209018800005
DOI 10.17561/RTC.25.7799
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



While numerous methods have been published for studying scales and arpeggios, these methods do not contribute to effective memorization. Exploring the internet unveils resources that facilitate musical learning; nonetheless, a deficiency exists in technological tools guiding students toward acquiring scales and arpeggios in a playful, game -based manner. This research aims to describe and interpret students' perceptions in an online instrumental practice workshop regarding the implementation of a technological and game -based methodology to enhance their musical education. This study was conducted with two groups of students that participated in the workshop: the first in 2020 during the pandemic and the second in 2022, post -pandemic. The methodology is qualitativedescriptive, and the design corresponds to cross-sectional micro-ethnographies. Data analysis was conducted through semi -structured interviews, revealing positive perceptions among the students of the online instrumental practice workshop regarding the effectiveness of the implemented method in their musical growth.

Revista



Revista ISSN
Tercio Creciente 2340-9096

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Humanities, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Galvez, Cristian Gallardo - Universidad Central de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.