Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The how's and how often's of school harassment: How do they influence the academic achievement of adolescents over time?
Indexado
WoS WOS:001231767600001
Scopus SCOPUS_ID:85190441431
DOI 10.1016/J.STUEDUC.2024.101358
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



A vast body of literature shows that school harassment is negatively associated with academic achievement, particularly in elementary and middle schools. Few studies have examined the influence of forms and frequencies of harassment-whether relational, verbal, cyber, or physical-on academic performance in high schools. We investigate how the how's and when's of harassment are associated with the academic achievement of adolescents over time in Chile, using standardized test scores of a sample of schoolchildren (n = 80,117) and fixed effect models. We find that being physically bullied and cyberbullied are linked to poor academic performance, whereas verbal and social abuse are not. These results underline the significance of working with disaggregated measures of harassment in school interventions at different stages.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CANALES-HERNANDEZ, ANDREA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
ANID Milenio Lab Market Mismatch Causes & Conseque - Chile
ANID Milenio Labor Market Mismatch - Causes and Consequences - Chile
2 Webb, Andrew Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo
ANID-FONDECYT Regular

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was funded by ANID -FONDECYT REGULAR Grant number 1190604.
This work was funded by ANID \u2013FONDECYT de INICIACION Grant number 1190604.
This work was funded by ANID \u2013FONDECYT de INICIACION Grant number 1190604.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.