Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Barriers and Facilitators to Including Students With Down Syndrome in Integrated Physical Education: Chilean Physical Educators' Perspectives
Indexado
WoS WOS:001231800700001
Scopus SCOPUS_ID:85203299694
DOI 10.1123/JTPE.2023-0298
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of this study was to explore Chilean physical educators ' perspectives on barriers and facilitators to students with Down syndrome experiencing inclusion in integrated physical education. Data were collected from a cohort of 91 physical educators, comprising 50 males and 41 females from various regions in Chile, who responded to an online survey between March 2023 to June 2023. A two-step coding protocol was used to analyze responses. Cumulatively, the respondents identi fi ed 350 barriers (3.84 per participant) and 393 facilitators (4.32 per participant), which they perceived to in fl uence feelings of inclusion among students with Down syndrome. Predominantly, factors that centered around teachers themselves were emphasized as both facilitators and barriers, as well as the role of a welcoming environment and supportive peers. This study, the fi rst within the Chilean context, demonstrates that teachers believe that inclusiveness predominantly stems from educators ' initiatives, complemented by the surrounding environment and peer interactions.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Sport Sciences
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fabricio Dos Santos, Luiz Gustavo T. - Universidad del Bío Bío - Chile
2 Arroyo-Rojas, Fabian - East Carolina Univ - Estados Unidos
East Carolina University - Estados Unidos
3 Rivera, Sheyla Martinez - Old Dominion Univ - Estados Unidos
Old Dominion University - Estados Unidos
4 Castelli Correia de Campos, Luis Felipe Hombre Universidad del Bío Bío - Chile
5 Nowland, Lindsey A. - Old Dominion Univ - Estados Unidos
Old Dominion University - Estados Unidos
6 Wilson, Wesley J. - UNIV ILLINOIS - Estados Unidos
University of Illinois Urbana-Champaign - Estados Unidos
7 Haegele, Justin A. - Old Dominion Univ - Estados Unidos
Old Dominion University - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.