Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Level of knowledge and attitudes on patient safety in Nursing students of a private university of Santiago, Chile in 2019 Nivel de conocimientos y actitudes sobre seguridad del paciente en estudiantes de Enfermería de una universidad privada de Santiago, Chile, en el año 2019
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85174049409
DOI 10.1016/J.EDUMED.2023.100858
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction: Nursing education regarding Patient Safety is a constant challenge for university schools, therefore, in the present study is measured the level of Knowledge and Attitudes on Patient Safety in Nursing students of a Private University of Santiago, Chile, contributing to the gathering of information on this area and thus contributing to continuous improvement. Methods: Descriptive, comparative and cross-sectional study. A questionnaire that measures the level of Knowledge and Attitudes about Patient Safety was applied to a convenience sample of 218 nursing students of 3rd, 4th and 5th year, at a Private University. Result: Respect to the Attitudes variable, which are considered as consolidated in the sample, are: Proactive Attitude to avoid security risks and Compression of the Human Factor. On the other hand, the dimensions Openness in communication with, Error awareness and Complexity of systems and their interrelation were considered as unconsolidated attitudes in the total sample. Regarding the Knowledge variable, although the results are not satisfactory, it is observed that there is an increase in the average that is directly proportional to the course that corresponds to it. Conclusion: In general, the scores are not satisfactory in most of the variables evaluated (Attitudes and Knowledge), to establish a consolidation, in addition there are no statistically significant differences between the 3 courses evaluated. Is necessary to perform some intervention with the intention of improving these results and a new subsequent evaluation.

Revista



Revista ISSN
Educacion Medica 1575-1813

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Medicine (All)
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Peña, Camila - Universidad Mayor - Chile
2 Rámila, Lillo - Universidad Mayor - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.