Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



How Software Architects Learn: A pilot study of their learning style in Kolb's Learning Styles Inventory
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85179011355
DOI 10.1109/SCCC59417.2023.10315706
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Software architects play a crucial role in proposing system designs and technologies, providing guidelines for system construction and quality assessment, and facilitating communication among stakeholders. However, training software architects is known to be challenging, with no clear set of techniques available to effectively transfer and acquire the necessary knowledge, methods, and attitudes. This paper aims to address this issue by presenting an initial characterization of the learning styles of software architects using Kolb's Learning Styles Inventory, a well-known assessment tool designed to provide a summary of an individual's preferred learning style. To achieve this objective, we administered Kolb's Learning Styles Test to seven mid-senior practitioners working as software architects. The analysis of the test results revealed that the primary learning mode of these software architects is a combination of Active Experimentation and Abstract Conceptualization, followed by Concrete Experience, and to a lesser extent, Reflective Observation. Understanding the learning styles of software architects has significant implications for software engineering education and the training of these professionals. It enables courses and instructors to tailor their approaches by emphasizing practice and experimentation to foster problem-solving skills. Furthermore, it facilitates the design of activities that promote decision-making and goal-setting in the field of software architecture.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hidalgo, Mauricio - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
2 Astudillo, Hernan - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
3 Castro, Laura M. - Universidade da Coruña - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
ACKNOWLEDGMENTS This works was partially supported by ANID under grant PIA/APOYO AFB220004 (CCTVal). We extend our gratitude to the software architects who responded to our call.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.