Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Method to assess the integration of personalization, stimulus and environmental design principles in school classrooms
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85180157364
DOI 10.1088/1742-6596/2600/14/142010
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Studies have shown that a series of architectural factors of the physical learning environment affect the educational experiences of students in schools, particularly learning and well-being. This study proposes a method to holistically assess school classrooms considering three design principles: personalization, stimulus, and environmental. An evaluation matrix has been prepared considering 40 architectural factors, which are categorized into three ranges to generate a score and show their level of compliance. This was applied to a sample size of 30 classrooms from 23 Chilean schools. A classification was generated using the compliance levels, determining deciles and quartiles to set ranges appropriate to local realities along with three classroom classifications: insufficient, sufficient, and satisfactory. This classification proposes a starting point that can evolve as factors in the classroom improve or other cases are incorporated into the database. The method can be replicated in other contexts because it allows identifying which design parameters need to be improved or integrated into school classrooms.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Physics And Astronomy (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Piderit-Moreno, María Beatriz - Universidad del Bío Bío - Chile
2 Leighton, Javiera - Universidad del Bío Bío - Chile
3 Chandia, Valentina - Universidad del Bío Bío - Chile
4 Perez-Fargallo, Alexis - Universidad del Bío Bío - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work has been funded by Fondecyt 1210701, "Characterization of physical learning environments in school classrooms that promote academic self-esteem and school motivation.” We would like to acknowledge "Confort ambiental y pobreza energética" research group of the University of the Bio-Bio.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.