Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Effects of a gamification proposal in the physical education class on motor development in 3rd and 4th grade students at a private school in Valparaíso—Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85180451687
DOI 10.54517/ESP.V9I2.1952
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



As a result of the pandemic caused by the coronavirus, the performance of mass physical activities and face-to-face classes have considerably decreased in the spaces for the stimulation of motor development and, consequently, the levels of physical activity in the school population. The objective of this article is to determinate the effect of the implementation of a physical-educational intervention based on gamification in specific and compound motor skills in schoolchildren. The study involved 25 students from a private school of Valparaíso, Chile (12 women and 13 men from third and fourth grade). The test of Gross Motor Development Second Edition (TGMD-2) was applied to measure motor development level on students. As a function of the 12-week intervention, motor development was improved according to the Wilcoxon test with a significance of p = 0.019 in locomotion, p = 0.013 in manipulation and p = 0.006 in total motor development. Based on the results, it was concluded that a 12-week intervention based on the gamification method can improve the motor development of students in this age range.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Morales, Felipe - School of International Training - Chile
2 Sobarzo, Catalina - eFidac Research Group - Chile
3 Almonacid, Juan Hurtado Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Herrera, Jacqueline Paez Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.