Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Practicum of Early Childhood Teacher Students in Pandemic Times: A Narrative Perspective
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85180892401
DOI 10.26529/CEPSJ.1642
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The Covid-19 pandemic affected teacher education; universities had to adapt quickly through emergency pedagogy. One problem that emerged was the relationship between schools and teacher students. The situation was more critical in early childhood teacher education than in others. The conditions forced them to adjust to the absence of children in the student teachers’ practicum. This article addresses the relational problem in a practicum in early childhood teacher education. Through a narrative inquiry with two early childhood education teacher students, we give an account of learning experiences in different educational spaces. During the analysis, two concepts emerged: ‘the classroom taste’ and ‘presence’ in teacher education. The research allows us to reflect on the essential focus of the practicum in early childhood teacher education from the perspective of these two concepts.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Silva-Peña, Ilich - Universidad de Los Lagos - Chile
2 Hizmeri, Julio - Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile
3 Hormazábal-Fajardo, Roxana - Universidad Arturo Prat - Chile
4 Rojas-Rodríguez, Bessie - Universidad Arturo Prat - Chile
5 Jara-Illanes, Enriqueta - Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
6 González-García, Gustavo - Universidad Católica Silva Henríquez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
ANID Fondecyt

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We, moreover, acknowledge the financial support of research projects ANID Fondecyt 1201882, ANID Fondecyt 11231121.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.