Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Assessing the Distance Teaching-Learning Experience in Higher Technical-Vocational Education in Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85183904136
DOI 10.1177/15381927241228497
Año 2024
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study aimed to validate a multidimensional instrument for assessing distance teaching-learning. It combined factors measuring motivation with instructional material and the teaching-learning experience with peers and teachers. The instrument was administered to 2,984 higher education students in Chile, demonstrating its statistical validity and adequate fit indicators. Consequently, this instrument can confidently evaluate online learning in higher education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cabello, Patricio Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Saadati, Farzaneh Mujer Universidad de Chile - Chile
3 Barahona, Pía - Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CNED
National Commission of Education

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This research was funded by the National Commission of Education (CNED) of Chile. Support from ANID/PIA/Basal Funds for Centers of Excellence FB0003 is gratefully acknowledged.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.