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High Power Density Electric Vehicle Powertrain Based on a T-Type DAB Partial Power DC-DC Converter
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85185794354
DOI 10.1109/SPEC56436.2023.10408313
Año 2023
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



A Partial Power Converter (PPC) interface is proposed in this paper with its corresponding control scheme to generate five-voltage levels at the primary side of the High-Frequency-Transformer (HFT). The power topology is specifically designed for the energy management of high-power density in Electric Vehicle (EV) powertrains. The implementation of a PPC Dual-Active-Bridge (DAB) based on a T-Type bridge gives the possibility of improved operation at quasi-sinusoidal current waveform in the HFT compared with conventional DAB. The core of this paper lies in the combination of this T-Type DAB topology with a PPC connection. The resultant topology named T-Type DAB PPC contributes to a further enhancement of efficiency at the HFT level and the overall efficiency due to the fact that only a part of the power is processed by the converter. The proof-of-concept of the topology and its dynamic operation commanded by a respective control scheme is demonstrated with simulation results.

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Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Carmona, Ronald - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
2 Stowhas-Villa, Alejandro - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
3 Rojas, Christian A. - Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
4 Renaudineau, H. Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile
5 Marin, Jorge Hombre Universidad Técnica Federico Santa María - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
AC3E
Science and Engineering Research Council
Agencia Nacional de Investi-gación y Desarrollo

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Agradecimientos



Agradecimiento
ACKNOWLEDGMENT This work was supported by Agencia Nacional de Investi-gacion y Desarrollo (ANID): AC3E (ANID/Basal/FB0008), SERC Chile (ANID/FONDAP/1522A0006), and ANID/FONDECYT Regular/1210757.

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