Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ACTION PLAN IN EDUCATIONAL MANAGEMENT TO DEVELOP AN INTERCULTURAL APPROACH IN TEACHING PRACTICES
Indexado
WoS WOS:001103896800001
DOI 10.22633/RPGE.V27I00.18667
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The high enrollment rate of migrant students in the Kingdom of Denmark Lyceum, motivated the realization of a mixed type of research and case study methodology. In the diagnostic phase, a questionnaire was applied to the community of the first basic cycle, to find out how teaching practices are developed around interculturality and its appreciations. After the analysis of the results, the second phase of the investigation begins, implementing an Action Plan in Pedagogical Management to develop an intercultural approach in teaching practices in order to address the educational need presented. Through actions such as; teacher accompaniment, training for all staff addressing axes such as interculturality and methodological proposals for intercultural classrooms. In conclusion, educational leaders are responsible for ensuring access, permanence and educational trajectory of all students for the development of an intercultural approach.

Revista



Revista ISSN
1519-9029

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Barragan, Macarena - Escola Pucara Lasana - Chile
2 Salazar, Maricela - Liceu Reino Dinamarca - Chile
3 Cueto Catalan, Juan Pablo Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.