Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Perceptions regarding incorporating transgender students in the educational community of a private subsidized school in the Puente Alto district
Indexado
WoS WOS:001123820200007
DOI 10.29344/07180772.41.3394
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Chilean schools face challenges due to the constant societal changes that directly impact their communities. One significant challenge is creating inclusive educational spaces catering to their students' diverse needs. This study focuses on understanding the educational community's perceptions regarding integrating transgender students in a private subsidized school in the Metropolitan Region's Puente Alto commune. The study used a qualitative approach to gather information about the community's reality and obtain an approximation of the analyzed phenomenon. The study's results helped identify how prepared the educational community is to manage diversity, particularly regarding transgender people. The study also highlights the community's attitudinal and affective dispositions towards integrating trans students into the establishment. The study identified the support, resources, and actions taken by the institution to promote the inclusion of transgender students. However, the study also identified gaps present in the institution. From an affective point of view, the educational community expressed that it is open to being part of the integration process and taking charge of the inclusion of transgender students.

Revista



Revista ISSN
Foro Educacional 0717-2710

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Fabundez, Constanza Llancapan - Universidad San Sebastián - Chile
2 Veras, Eduardo Reyes - Universidad San Sebastián - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.