Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Application of a program to improve growth mindset, eudaimonic well-being and multidimensional well-being within the framework of teacher professional development
Indexado
WoS WOS:001136704100004
DOI 10.25115/ECP.V16I34.9550
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



There is a burgeoning interest in enhancing teachers' professional development, as well as their wellbeing and personal resources. This study aimed to assess the effectiveness of a multicomponent intervention grounded in positive psychology to boost growth mindset, eudaimonic wellbeing, and multidimensional wellbeing and reinforce competencies associated with professional teacher training. The study enrolled 92 participants, separated into an experimental group receiving "FODI" intervention and a control group (62% experimental & 38% control), with a mean age of 44.7 (SD = 8.6) comprising 75 women and 17 men. The data was collected using a multiplechoice questionnaire assessing the study variables. The analysis of covariance indicates that the intervention significantly enhanced the scores of general and self-growth mindset, eudaimonic wellbeing, PERMA (including self-perceived health), and teacher training in participants compared to the control group. These improvements were statistically significant at p < .05. Interventions based on positive psychology may serve as practical tools for enhancing educational quality through teacher training, personal growth, and professional development.

Revista



Revista ISSN
1988-7701

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 García-Álvarez, Diego Hombre Metropolitana Univ - Venezuela
Univ Montevideo - Uruguay
Strong Youth Assoc - Uruguay
2 Soler, María José Mujer Univ Montevideo - Uruguay
Strong Youth Assoc - Uruguay
3 Cobo-Rendon, Rubia - Universidad del Desarrollo - Chile
4 Manzano-Sanchez, David - UNIV EXTREMADURA - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Jovenes Fuertes Civil Association in Uruguay
Reaching U Uruguay Foundation

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding by the Reaching U Uruguay Foundation and the Jovenes Fuertes Civil Association in Uruguay.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.