Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



COMMUNICATIVE SKILLS AND THE TEACHING PRACTICE OF THE TEACHING CAREER AT THE UNIVERSITY OF MAGALLANES
Indexado
WoS WOS:001136704900001
DOI 10.22633/RPGE.V27I00.18862
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The current investigation aimed to determine the communication skills and the pedagogical practice of students of the pedagogy career at the University of Magallanes, Chile. Likewise, it was circumscribed under the gaze of the quantitative approach in the basic typology with a non-experimental design, with a population of 75 students of the pedagogy career studying the pedagogical practice subject and with the management of an unintentional probabilistic sample for a total of 75 subjects. For the collection of information, the survey and a questionnaire with a Likert scale were used. It was validated by the opinion of specialists knowledgeable about the subject in communication skills and pedagogical practice and for reliability through Cronbach's Alpha. The study showed that students consider that teachers expand critical thinking, which is why they inquire that the student learn what is taught and can put it into practice as well as the coexistence of a collaborative work based on the activities that must be developed in the subject of pedagogical practice.

Revista



Revista ISSN
1519-9029

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ramirez, Cristina Elizabeth Ferbol - Universidad de Magallanes - Chile
Universidad de Chile - Chile
2 Hernandez, Julia Angela Gomez - Universidad de Magallanes - Chile
3 Alvarado, Mauricio Andres Diaz - Universidad de Magallanes - Chile
4 Arentsen, Solange Beatriz Etcheverry - Universidad de Magallanes - Chile
UMAG - Brasil
Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Brasil

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.