Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Navigating the shift to online learning: student experiences of inclusivity, efficiency, and study efforts in Chile
Indexado
WoS WOS:001146843900001
Scopus SCOPUS_ID:85182817862
DOI 10.1080/2331186X.2023.2299520
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Online learning can broaden access to education; however, it might pose challenges for students at risk of exclusion (i.e., first-generation, low-income, disabled, rural origin, or ethnic minority students) who often lack the minimum learning resources. As online learning continues expanding, this study aims to understand students' views regarding critical aspects of students' learning experience, including inclusion, efficiency, grade impacts, and efforts. We employed a mixed methods study based on a survey and focus groups with college students in a large, well-known Latin American university in Chile that delivered online instruction for multiple semesters. Regression analyses of survey responses from undergraduate students indicate that students at risk of exclusion did not perceive the online learning environment to be more challenging than those not at risk. Students at risk of exclusion, however, were more likely than students not at risk to express a need to study more to achieve good grades, potentially to mitigate any challenges associated with the COVID-19 pandemic on academic performance. Focus group evidence indicates that while some students faced mental/emotional health issues negatively affecting learning, other students rapidly adapted their studying practices, which had positive impacts on learning.

Revista



Revista ISSN
Cogent Education 2331-186X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Melo, Grace Mujer Texas A&M Univ - Estados Unidos
Texas A&M University - Estados Unidos
2 Monteza, Diego Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Acosta, Sandra - Texas A&M Univ - Estados Unidos
Texas A&M University - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.