Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Adaptation of the SAGEFS scale on attitudes toward gender equality in football in the international school context
Indexado
WoS WOS:001148232300001
Scopus SCOPUS_ID:85183391537
DOI 10.3389/FPSYG.2023.1265021
Año 2024
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The objective of the present study is to evaluate the psychometric properties of the Scale of Attitudes toward Gender Equality in Football in the Context of Schools (SAGEFS) in the international context. This sample was formed by N = 6,101 students. The study was conducted by applying the SAGEFS. The model of the three factors correlated in the complete sample and for each country was correlated using AFC. The structural model was appraised by employing eight indices: the relative Chi-squared index; the goodness of fit index and its adjusted formula; the normal fit index; the comparative fit index; the standardized Quadratic Mean; and the Quadratic Mean Error of Approximation. To conclude, the results evidence the presence of psychometric properties that are indispensable for the measurement of attitudes toward gender equality in the context of schools.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mendez-Hinojosa, Luz Marina - Univ Nuevo Leon - México
Universidad de Nuevo Leon - México
2 Gil-Madrona, Pedro Hombre Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España
3 Zamorano-Garcia, David - Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España
4 Simon-Piqueras, Juan angel - Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España
5 Padierna-Cardona, Juan Carlos - Inst Univ Politecn Colombiano Jaime Isaza Cadavid - Colombia
Politécnico Colombiano Jaime Isaza Cadavid - Colombia
6 Flores Ferro, Elizabeth Mujer Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
7 Gonzalez-Villalobos, Martin Francisco - Univ Guadalajara - México
Universidad de Guadalajara - México
8 Pavlovic, Ratko - Univ East Sarajevo - Bosnia y Herzegovina
University of East Sarajevo - Bosnia y Herzegovina
9 Maureira-Cid, Fernando - Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
10 Gomez-Santos, Natalia - Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España
11 Morales-Calvo, Sonia - Univ Castilla La Mancha - España
Universidad de Castilla-La Mancha - España
12 Cardenas-Rodriguez, Magaly - Univ Nuevo Leon - México
Universidad de Nuevo Leon - México

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
European Regional Development Fund
Universidad de Castilla-La Mancha
Castilla-La Mancha University - European Regional Development Fund

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) declare financial support was received for the research, authorship, and/or publication of this article. Part of this research was funded by the Castilla-La Mancha University. Investigation Project: "Physical Activity and Health, aid for carrying out applied research projects, within the framework of the UCLM research plan, 85% co-financed by the European Regional Development Fund." Organic number (2022-GRIN-34290).
The author(s) declare financial support was received for the research, authorship, and/or publication of this article. Part of this research was funded by the Castilla-La Mancha University. Investigation Project: “Physical Activity and Health, aid for carrying out applied research projects, within the framework of the UCLM research plan, 85% co-financed by the European Regional Development Fund.” Organic number (2022-GRIN-34290).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.