Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teaching-learning methodological strategies for nursing students: improving the quality of nursing professional formation
Indexado
WoS WOS:000434090400023
DOI
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This paper analyzes the methodological strategies with a Behavioral and Constructivist approach used in the formation of health professionals with a reflexive optic in the nursing students of Los Lagos University. The results showed that the teaching-learning strategies with a Constructivist approach favor the professional development, although in Higher Education, and even more, in the health professionals, they are still used in combination with the Behavioral approach. It is clear that nursing professionals spent their training in a complex way, overcoming multiple factors, which in turn, are transformed into improvement opportunities to teach with quality standards.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Oyarzun, Magdalena L. Mujer Universidad de La Frontera - Chile
Universidad de Los Lagos - Chile
2 Illesca-Pretty, Mónica Mujer Univ Lleida - España
Universidad de La Frontera - Chile
3 Gonzalez Osorio, Luis Hombre Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.